Thursday, July 10, 2008
ကုဟကဇာတ္
glitter-graphics.com
ဗာရာဏသီျပည့္ရွင္ ျဗဟၼဒတ္မင္း လက္ထက္က ရြာသားတစ္ေယာက္သည္ ရေသ့ တစ္ဦးကိုကိုးကြယ္ထား၏။ ထိုရြာသားသည္ ခိုးသားဓားျပေဘးေၾကာင့္ ေရြစင္နိကၡ တစ္ရာကို ရေသ့၏ ေက်ာင္းအနီး၌ ေျမမွာျမႇဳပ္၍ ရေသ့ကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ ေတာင္းပန္၏။ ထိုအခါ ရေသ့ ရဟန္းတို႔မည္သည္ ဤသို႔ ေရႊေငြကို မေစာင့္ေရွာက္ေကာင္းဟု ရေသ့က ဆုိ၏။ သို႔ေသာ္ ရေသ့သည္ “ေရႊစင္နိကၡ တစ္ရာဆိုလွ်င္ လူေဘာင္မွာ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ လည္လည္ ေနႏိုင္ၿပီ”ဟု ေကာက္က်စ္ေသာ အၾကံအစည္ျဖစ္၍ ေရႊမ်ားကို တစ္ျခားေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ ျမႇဳပ္ႏွံ ထားလိုက္၏။
ဤသို႔ မ႐ုိးသားေသာ စိတ္ျဖင့္ သူတစ္ပါးပိုင္ေသာ ပစၥည္းကို ေနရာေျပာင္းေရႊ႕မႈသည္
ခိုးယူျခင္း တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ ရေသ့သည္ “အေနၾကာလွ်င္ ဒကာတို႔အေပၚ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္တတ္သည္။ တစ္ျခားအရပ္သို႔ သြားေတာ့မည္”ဟု ရြာသားကို ႏႈတ္ဆက္၍ ထြက္ခြာရန္ ျပင္၏။ ဒကာသည္ သူၾကည္ညိဳေသာ ရေသ့ကို တစ္ျခားအရပ္သို႔ မသြားပါရန္ တားျမစ္ေလွ်ာက္ထား၏။ တား၍ မရေသာေၾကာင့္ ရြာတံခါးအထိ လိုက္ပို႔ ႏႈတ္ဆက္၏။ ရေသ့သည္ အတန္ငယ္ သြားၿပီးေနာက္ ဒကာထံသို႔ ျပန္လာ၍ “ဒကာ သင့္အိမ္အမိုးက သက္ငယ္ျမက္တစ္ပင္ ငါ့ဆံပင္ၾကားမွာ ၿငိပါလာသည္။ ရေသ့ရဟန္းမည္သည္ မေပးလွဴလွ်င္ ျမက္ တစ္ပင္ကိုမွ် မယူေကာင္း” ဟုဆိုကာ ဆံက်စ္ၾကားမွ ျမက္ပင္ကို ဒကာအား ေပး၏။ ဒကာသည္ “ရေသ့ကား ႐ိုးသားလွေပစြ”ဟု ေအာက္ေမ့ကာ ရေသ့ကို တိုး၍ ၾကည္ညိဳသြား၏။ သို႔ေသာ္ ရေသ့သည္ ေနရာေျပာင္း၍ ခိုး၀ွက္ထားေသာ ေရႊတို႔ကို ယူသြား၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်ိန္၌ ဒကာ၏အိမ္မွာ ဘုရားေလာင္း ေရာက္ရွိေန၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ရေသ့၏ စကား၌ မ႐ိုးသားမႈကို ေတြ႔ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ျမႇဳတ္ႏွံထားေသာ ေရႊတို႔ကို သြားၾကည့္ေစ၏။ မူလေနရာ၌ ေရႊမ်ား မေတြ႔ရေတာ့၍ ရေသ့ေနာက္သို႔ အျမန္လိုက္ၾကရာ ေရႊမ်ားႏွင့္တကြ ရေသ့ကို ဖမ္းမိေလ၏။ဤ၀တၳဳ၌ ေရႊခိုးမႈ ေပၚမည္စိုး၍ သက္ငယ္ျမက္ တစ္ပင္ကို ျပန္ေပးေသာ ရေသ့၏ လွည့္ပတ္မႈသည္ မာယာပင္ျဖစ္၏။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ ကိုယ့္မေကာင္းမႈကို ဖုံးကြယ္ရန္ တစ္ဘက္သားကို လွည့္စားေသာ မာယာသည္ လူသားတို႔ သႏၲာန္၌သာ ျဖစ္ေပၚသည္မဟုတ္။ လူ႔ေဘာင္ကို ခြာေရွာင္ခဲ့ေသာ ရေသ့ရဟန္းတို႔သည္ပင္ မာယာကို ေရွာင္ႏိုင္ခဲၾက၏။ မာယာ၏ နယ္ပယ္ကား က်ယ္လြန္းလွေပသည္။ သံသရာ၀ဋ္ျမစ္ ေလာဘ၏ နာမည္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ဤမာယာသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ သႏၲာန္၌ သံသရာ အဆက္ဆက္ အျမစ္တြယ္ လာခဲ့၍ ပယ္ေရွာင္ရန္ ခက္ခဲေသာ အကုသိုလ္ ျဖစ္၏။ မာယာမည္သည္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ မိန္းမျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရွင္ျဖစ္ေစ မာယာရွင္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ အကုသိုလ္ေကာင္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ မာယာရွင္သည္ ေလာကအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိသူ ေရွာင္ခြာရမည့္သူ ျဖစ္၏။ မာယာသည္ ပယ္ရန္ခက္သည့္ တရားဆိုး ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိသႏၲာန္၌ မာယာမျဖစ္ေအာင္ သတိထားၾကရေပမည္။ မည္သည့္ အကုသိုလ္မဆို ပညာသတိျဖင့္ လြန္ေျမာက္ႏိုင္၏။ မာယာရွင္ကို ေရွာင္ႏိုင္ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ၾကရေပမည္။ ႏိုးၾကားမႈႏွင့္ ပါးနပ္မႈသည္ ေဘးအားလုံးမွ လြတ္ေျမာက္ေစႏိုင္၏။ ကိုယ္တုိင္ မာယာကင္းၾက၍ မာယာရွင္ကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment