Saturday, December 13, 2008

္[ဘ၀တြက္ အေရးအပါဆံုးကံ]

* အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္က စကားအျဖစ္သာ ေျပာ၍ျဖစ္ၿပီး၊ တကယ္အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာအခ်ိန္ မွာ မဟုတ္။ တကယ္ပိုင္၍ တကယ္အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေသာ အခ်ိန္မွာ ပစၥဳပၸန္သာတည္း။
(ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* အတိတ္ျပည္ဖံုးကားႀကီးက ခ်ခဲ့ၿပီးပါၿပီိ၊ ငိုလုိက္ရ၊ ရယ္လုိက္ရ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ဇာတ္လမ္းစံု ခဲ့ၿပီးၿပီး။ ျပန္လုိခ်င္၊ ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ေကာရမတဲ့လား။ အတိတ္ကံက အရိပ္လုိလုိက္တယ္ဆုိတာ ကိုေရာ ကိုယ္ျမင္းရပါ့မလား။ အတိတ္ကို အတိတ္မွာပဲ ထားခဲ့ရၿပီေလ။
အတိတ္က ၿပီးပါၿပီလုိ႔ စာတမ္းထုိးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ျပန္လိုခ်င္လုိ႔မရ၊ ျမင္ခ်င္လုိ႔မရ၊ ေ၀းခဲ့ရၿပီ၊ ခြဲခဲ့ရၿပီ၊ အတိတ္ကို စြဲလန္းေနတာ အပိုအလုပ္ပါ။ ဟိုတုန္းကဆုိ၊ ဟိုတုန္းကပဲျဖစ္တယ္။
ကိုယ့္ဘသာကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ကံ၊ ကိုယ္ကံအေတြပဲ။ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တာက အတိတ္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္တာ က ပစၥဳပၸန္ကံ၊ ကိုယ္လုပ္ခဲ့သမွ် ကိုယ္ပိုင္ဆုိင္တဲ့ကံပဲ၊ ကုသိုလ္လည္း ျပဳခဲ့တာကုိယ့္ကံ၊ အကု သုိလ္လည္းျပဳခဲ့မိတာ ကိုယ့္ကံ။
* အတိတ္ကိုလည္း မျပန္နဲ႔၊ အနာဂတ္ကိုလည္း မၾကံ႕နဲ႕၊ မစၥဳပၸန္တည့္တည့္ထား အတိတ္ျပန္ ေတာ့ ေဒါသျဖစ္တယ္၊ အနာဂတ္ႀကံေတာ့ ေလာဘျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ကာလသည္ သာ အေရးႀကီးတာ၊ ၀ိပႆနာလုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ပစၥဳပၸန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္သာ ေရာင့္ရဲတင္း တိမ္မယ္ဆုိရင္ အမွန္ခ်မ္းသာတယ္။
(စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး )

စာေရးသူတို႔ ငယ္စဥ္က ေရဒီယိုက မၾကာခဏ လႊင့္တတ္တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရွိတယ္။ အဆို ေတာ္ကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ သီခ်င္းအစက....“အတိတ္ကို အတိတ္မွာပဲ...ထားခဲ့ပါရေစ လား...ေႏွာင္းခဲ့တဲ့သစၥာ ရွင္ႀကီးရယ္...ျပန္ခါလွန္ခါ မေတြးပါရေစနဲ႔ကြယ္” တဲ့
ဟုတ္ပါတယ္။ အတိတ္ကို အတိတ္မွာထားပါ၊ မေတြးပါနဲ႔၊ ျပန္ခါလွန္ခါေတြးရင္ ေပ်ာ္စရာေတြး မိလည္း၀မ္းနည္းတသမိတာပဲ။ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တာျပန္ေတြးမိေတာ့လည္း အတိတ္ေသာကကို ျပန္ဆြေတာ့၊ ေ၀ဒနာထလာျပန္တယ္။ မေတြးေတာတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။ ဆြရင္ ထစၿမဲ။
အတိတ္က သူစာသူေနခဲ့ၿပီ၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီ၊ အနာဂတ္က မလာေသးဘူး။ လာမွမလာေသး ေတာ့ မေတြ႕ေသးဘူးေပါ့၊ မေတြ႕ေသးတာကို ျဖဴလား၊ မဲလား ေတါးမထင္နဲ႔၊ ပူးမလား၊ ေအးမလား၊ ေလွ်ာက္မေတြးနဲ႔။ ဦးေႏွာက္စားတယ္။ အနာဂတ္ကို ကိုယ္ဘာမွ မပိုင္ဘူး။ ပိုင္တာႏိုင္တာက ပစၥဳပၸန္။ ပိုင္တာႏိုင္တာ ပစၥဳပၸန္ကံဟာ ဘ၀မွာ အေရးပါဆံုး ကံ။
-ပစၥဳပၸန္ကံသာ တစ္
-ပစၥဳပၸန္ကံသာ ႏွစ္
-ပစၥဳပၸန္ကံသာ သံုး ရယ္လုိ႔ ပံုေသထံုးကို မွတ္သားပါ။
အေရွ႕ေမွ်ာ္ၿပီး၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကတာ၊ ေနာက္ျပန္ၾကည့္ၿပီး၊ ေနာင္တရတာေတြဟာ ပစၥဳပၸန္ကို လစ္လ်ဴရႈၿပီးေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္တာေတြပဲ။ အက်ိဳးမထူး၊ အရႈးအလုပ္၊ ဟုတ္မွဟုတ္။ အက်ိဳးမ ထူးရုံမက အက်ိဳးပါပ်က္သဗ်။
“ အနာဂတံ ဘယံဒိသြာ”
အနာဂတ္ေဘးကို ၾကည့္လုပ္ဆိုတာက၊ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းေနေအာင္ လုပ္ခုိင္းတာလုိ႔လည္းဆိုလို႔ ရပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ကံ မွန္သမွ်၊ သန္သမဆ အနာဂတ္ဟာ မနာပါဘူး။ သာမွသာျဖစ္မွာ။ အနာ ဂတ္ရွယ္ပဲ၊ ရွယ္အနာဂတ္ပဲ၊ အနာဂတ္မွာ ဇြန္းကေလးတပ္ၿပီးသား။
“အတိတ္ကံဆိုတာက...
အပစၥကၡ အတိတ္ကံ
ပစၥက ၡအတိတ္ကံ
အမီပ အတိတ္ကံလုိ႔ သံုးမ်ိဳးသံုးစား၊ အတိတ္ကံ သေဘာတရားရွိပါတယ္။
သ့သရာရဲ႕အစမွ ယခုဘ၀မတုိင္မီ ကာလတိုင္ေအာင အပစၥကၡအတိတ္ကံ၊ အဲသည္အတိတ္ ကံကို လူသားတုိင္း ျဖစ္ဖုိ႔ရန္မလြယ္ကူဘူး။
ယခုဘ၀မွစ၍ ယမန္ေန႔တုိင္ေအာင္ အတိတ္က ပစၥကၡအတိတ္။
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မေရာက္မီ ယေန႔ျပဳလုပ္ေသာ အတိတ္သည္ အမီပ အတိတ္။
အတိတ္ဟာ ပစၥဳပၸန္ရဲ႕ ေရ႔ြ႕လ်ားျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ ျပဳလုပ္ၿပီးးသား အတိတ္ကံကို ေခ်မႈန္း၍ လည္းမရ၊ ျခယ္သ၍ လည္းမရ။ အတိတ္ကံကို အႏႈိင္းမဲ့ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာကလြဲလုိ႔ တစ္စံုတစ္ ေယာက္မွ မသိႏိုင္ဘူး။
“ကံေကာင္းလြန္းရင္၊ ကံဆိုးလုိက္လာတယ္” ဆိုတာမွားတဲ့အယူအဆ၊ အေျပာအဆုိပါ။ လက္ခံယံုၾကည္ဖုိ႔ခက္တယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံေတြေကာင္းေနရင္၊ အနာဂတ္ကို ကံဆိုးလုိက္မလာႏိုင္ပါဘူး။ တစ္ခုပဲရွိတယ္၊ အဲ သည္တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္မျမင္မသိတဲ့ အတိတ္ကံဆိုး၀ဋ္ေၾကြးက အခ်ိန္ေရာက္လာလုိ႔ အခါေတာ္ေပးလာရင္ေတာ့ လက္မခံခ်င္လုိ႔ မရဘူးေလ။ ကိုယ္ယူထားတဲ့ အေၾကြး၊ အတုိးေရာ အရင္းပါ ဆပ္ရလိမ့္မယ္။
ဘယ္လုိပဲ အတိတ္ကံဆိုးေတြ၊ ေကာင္းေတြရွိေနေသာ္လည္းပဲ...
* The most important tine was now *
အေရးအႀကီးဆံုးအခ်ိန္ဟာ ယခုပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ယခုအခ်ိန္ထက္ပိုၿပီးအေရးႀကီးတဲ့ အခ်ိန္ရွိလို႔လား။ ေနာင္မွ အေရးႀကီးမွာဆုိတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ယခုအခ်ိန္ကို ဂရုစိုက္ရင္ ပစၥလကၡထားရင္ ေသေတာင္ ေသႏိုင္တယ္။
ဘယ္လုိဆင္းရဲေနေန၊ ဘယ္လုိသာမန္အမ်ိဳးအႏြယ္ကပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူက ေမြးလာေမြးလာ၊ စိတ္ရင္ေကာင္းရွိၿပီး၊ ပစၥဳပၸန္ကံ၊ ႀကိဳးစားမႈ၊ လံု႔လရွိရင္ သူ႔ကိုေလးစားရမယ္၊ အထင္ေသးလိုိ႔မရ ဘူး။
ပစၥဳပၸန္ကံႀကိဳးစားမႈက အနာဂတ္ေကာင္းစားေရးပဲ။ အနာဂတ္ ေကာင္းစားေရးအတြက္ ပစၥဳပၸန္ ကာလမွာ(၁)လြန္ကဲေသာဆႏၵေကာင္း၊ (၂)ျပင္းထန္တဲ့ လံု႔လ၀ီရိယ၊ (၃)ထက္သန္လြန္းတဲ့ စိတၱ၊ (၄)သတိဦးစီးတဲ့ ပညာေတြနဲ႔ လုပ္ေနပါ။ ပစၥဳပၸန္ကုသိုလ္ကံျဖစ္တဲ့ လက္ငင္းလက္ေတြ႕ ေကာင္းကံကို အၿမဲျဖစ္ေအာင္ “သတိ”မျပတ္ ျပဳျပင္ေနရမယ္။
သတိမတိမ္း ေစာင္းရေအာင္ ကံဗိန္းေမာင္း အၿမဲတီးေနရမယ္။ ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္းေရးမွာ သတိ အေရးႀကီးဆံုးပဲ။
ပစၥဳပၸန္ကံအတြက္ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္သတိထားေနပါ။ မိမိကိုယ္ႏွင့္စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္၊ ခ်ဳပ္တီး ျခင္းသာ မိမ္ိရဲ႕အက်ိဳး သူတစ္ပါးအမ်ား အက်ိဳးတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ္၊ စိတ္ကိုႏိုင္မွ ကိုယ္ ကိုႏိုင္မယ္၊ စိတ္မခုိင္လွ်င္ ကိုယ္ကိုမႏိုင္ျဖစ္မယ္။
သတိရွိတဲ့ စိတ္သည္သာ ပဓာနျဖစ္တယ္။ စိတ္(မိမိစိတ္)ကို ႏုိင္ေအာင္၊ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ အၿမဲႀကိဳးစားေနရမယ္။
ေန႔စဥ္မျပတ္၊ စကၠန္႔နာရီမျပတ္ သတိႏွင့္ဆန္းစစ္ၿပီးေနရမွာျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္သ တိထားတာ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းကံျပဳတာ႔ပဲ။
သတိဟာ အရာရာမွာ လုိအပ္တယ္၊ သတိဟာ ထန္းသိမး္ထားဖုိ႔ မလြယ္ေသာအရာျဖစ္တယ္။ မၾကာခဏလြတ္သြားတတ္တယ္၊ သတိလြတ္တဲ့အခါ ကံအမွားကို ျပဳမိမွာပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္ သတိရွိဖုိ႔ အၿမဲတေစ မိမိကိုယ္ကို မိမိ သတိေပးေနရေပမယ္။ သတိကို အၿမဲတ ေစ ေမြးေနဖုိ႔လုိတယ္။ သတိကို မိမိရင္မွာ အသက္ရႈျခငး္ကို အၿမဲျပဳေန သလိုပဲ၊ အၿမဲတမ္း သတိရွိဖုိ႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
* သတိရွိဖုိ႔ သတိိိီရွိေနရမယ္။ အသိဥာဏ္၏ အရင္ခံဟာ သတိျဖစ္တယ္။
ကံျပင္ႏိုင္ေအာင္ ဥာဏ္လည္းျပင္ေပးရမယ္၊ ဥာဏ္ေကာင္းဆင့္မွ ကံေကာင္းျမင့္မယ္။
လူဟာ ကိုယ္ကံတရားနွင့္သာ ကိုယ္လူျဖစ္လာရတာပါ။ အဲသည္လုိမို႔ ကိုယ္ကံသေဘာ ကိုယ္ သာေဆာင္တယ္၊ မျမင္ရေသာ အတိတ္ကံဆိုတာကို ေမ့ထားၿပီး လက္ငင္းလက္ေတြ႕ကံမ်ား ကိုအားေကာင္းလာေအာင္ ျပဳရေပမယ္။
* ကိေလသာေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔အတြက္
ရတနာသံုးပါးအားထားစရာရွိေနျခင္းက
“ကံ” ေကာင္းလွပါတယ္။
ပစၥဳပၸန္ႀကီးပြားဖုိ႔
ဥာဏ္ ၀ီိရိယမြမ္းမံလုိက္ရင္
အတုိင္းထက္အလြန္ျဖစ္ပါတယ္။ *
ပစၥဳပၸန္ႀကီးပြားဖုိ႔၊ ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္းျပဳဖုိ႔ ဥာဏ္၀ီရိယအင္ႏွင့္အားႏွင့္ ျဖည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူသားတို႔ဟာ၊ မိမိအေၾကာင္းတရားအတုိင္းရရွိထားေသာ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတရားအေပၚခံစား၊ ခံစားဖို႔ ေနတတ္၊ ထုိင္တတ္ရန္လည္း လုိအပ္ေပတယ္၊ ေနတတ္ထုိင္တတ္၊ ခံစားတတ္မွ လည္း စိတ္၏ေအးျငိမ္မႈ (Peace of Mind) ကို ရရွိလြယ္ပါလိမ့္မယ္။
ပစၥဳပၸန္မွာ ကၠေျႏၵတို႕ကို ေစာင့္စည္းျခင္းမျပဳဘဲ၊ ပရမး္ပတာ ထင္ရာစိုင္းေနသူဆုိရင္ ဘယ္ခ်မ္း သာမွ ခံစားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ပစၥဳပၸန္ကၠေျႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္းႏုိင္သူႏွင့္ မေစာင့္စည္းႏုိင္သူေတြဟာ၊ အနာဂတ္မွာ အက်ိဳးေပး ျခင္း၊ ကြာျခင္းမက ကြာသြားမွာပါပဲ၊ လွပတဲ့ အနာဂတ္ကို မရႏို္ငဘူး။
လူမွာ အတိတ္ကံေကာင္းရွိေပမယ့္ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယနဲ႔ ပစၥဳပၸန္ကံႀကိဳးစားမႈ ရွိမွသာ ႀကီးပြားေအာင္ ျမင္တိုးတက္ အထြတ္အထိပ္ေရာက္မယ္။
အတိတ္ကံေကာင္းနဲ႔ ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္း ႏွစ္ခုေပါင္းျဖစ္ခဲ့ရင္ ေအာင္ျမင္မႈစံခ်ိန္ ျမင့္မားႀကီးျမင့္ မွာ ျဖစ္တယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံသေဘာတရားသာ လက္ငင္းလက္ေတြ႕ရွိတာ မဟုတ္ဘဲ၊ မျမင္ရတဲ့ အတိတ္ကံသ ေဘာတရားလည္း ရွိပါတယ္။ ဘ၀သံသရာမွာကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းမႈျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြလည္း ပဲ ရွိတာပါပဲ၊ အကုသို္လ္ကံေတြလည္းပဲ ရွိတာပါပဲ။ ဒါေတြျမင္လည္း မျမင္ႏုိင္၊ သိလည္း မသိႏိုင္ ပါဘူး။
ဘ၀အဆက္ဆက္၊ ကံက်ိဳးကံနာလည္းရွိ၊ ကံေကာင္ကံျမတ္လည္း ရွိခဲ့တယ္။
မျမင္ရတဲ့အတိတ္ကံကို အားမကိုးဘဲ၊ ျမင္ႏုိင္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံကိုသာ အားကိုးရမယ္၊ ပစၥဳပၸန္ကံကို ေထာက္ကူပါ၊ အတိတ္ကံကို ပြင့္လာေအာင္လုပ္ရမယ္၊ အတိတ္ေဟာင္းက ကုသလုိလ္ကံစာ ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္ရင္ ထြက္လာလိမ့္မယ္။

* (မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး) က...
“ဘုန္းကံဆိုတာ၊ ေရွးကပါခဲ့ေပမယ့္ ေရလာေျမာင္းေပးလိုပ္မွလည္း ေကာင္းက်ိဳးရွိရာ၊ ေကာင္း က်ိဳးလာၿပီး မေကာင္းမႈရွိရာ၊ မေကာင္းက်ိဳးလာတာျဖစ္တယ္”လုိ႔ ဆိုမိန္႔တယ္။
ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္တာ ပစၥဳပၸန္ကံနဲ႔ လုပ္ရတာျဖစ္တယ္၊ အဲသည္ကံဟာ ကံေတြထဲမွာ အေရးပါဆံုးျဖစ္တယ္၊ ကံဆယ္မွ ကံကယ္္တျ့သေဘာတရားကို စဥ္းစားေတြးေခၚရင္ လူေတြ မွာမျမင္ရတဲ့ အတိတ္ကံေတြက စီမံျခယ္လွယ္ေနမႈလည္း ရွိ္တယ္ဆုိတာ သိသာတယ္။
လူေတြကို လက္ငင္း၊ လက္ရွိ၊ လက္ေတြ႕၊ ပစၥဳပၸန္ကံေတြက ျခယ္လွယ္သလုိ၊ မျမင္ရတဲ့ အတိတ္ကံကလည္း ျခယ္လွယ္တယ္။
အဲသည္လုိရွိေပမယ့္ မျမင္ရတဲ့ကိစၥကို မစဥ္းစားဘဲ၊ ျမင္ရတာ စဥ္းစားရမယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံရဲ႕ အက်ိဳးကို လက္ေတြ႕၊ မ်က္ေတြ႕ လက္ငင္းခံစားေနရတဲ့ အျဖစ္ေတြ၊ လူဘ၀ ဇာတ္ခံုမွာ ကျပလႈပ္ရွားေနတာ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
ျမင္၊ ေတြ႕၊ ကိုင္လုိ႔ရတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံကို မေပါ့ဆမိဖုိ႔ သတိိႀကီးစြာ ထားရပါမယ္။
အတိတ္ကိုလည္း မဆုိင္ေတာ့ဘူး၊ အနာဂတ္ကိုလည္း မပိုင္ေသးဘူး၊ ပိုင္တာဆုိင္တာ ယခုအ ခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ပိုင္ဆုိင္တဲ့ကံကလည္း ပစၥဳပၸန္ကံ။
ပစၥဳပၸန္ကံကို သတိအလိမၼာဥာဏ္ပညာႏွင့္ တည္ေဆာက္ယူရမွာ ျဖစ္တယ္။
သတိအေရးႀကီးတာက အႏုိင္းမဲ့ေသာ ဘုရားရွင္ပင္ မဟာပရိနိိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မႈခါနီးမွာ မိန္႔ျမြက္မွာၾကားေတာ္မႈခဲ့ ရွာပါတယ္။
“သတိဥပ႒ေပတေဗၺာအာနႏၵ”တဲ့။ ေနာက္ဆံုးပစၦိမ ဗုဒၶစနကေတာ့။ အပၸမာေဒန ဘိကၡေ၀ သမၸာေဒထ ၿပီးေတာ့...“သတဥၥဓြာယံ၊ ဘိကၡတၳိကံ ၀ါးဒမိ”လုိ႔လည္း မိန္႕ျမြက္ခဲ့တယ္။
သတိရွိရင္မေကာင္းတာ၊ မွားတာ၊ ေမ့တာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မေကာင္းတာ မလုပ္မိဘူး၊ ေကာင္း တာေတြလုပ္ေတာ့ မေကာင္းတာေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးက လြတ္ကင္းတဲ့အသက္ေမြးမႈ၊ ပစၥည္းဥစၥာရွာမႈ၊ ပညာသင္ၾကားျခင္း၊ လိမၼာ ယဥ္ေက်းမႈ စတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံေတြဟာ ယခုဘ၀မွာ အက်ိိဳးေပးပါတယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံဟာ အေရးႀကီးလွတယ္။ ပစၥဳပၸန္ကံကိုျပဳရင္၊ အကယ္၍ အတိတ္ကံမေကာင္းလုိ႔ ယခုဘ၀မွအက်ိဳးမေပးႏိုင္တဲ့တုိင္ေအာင္ နိဗၺာန္မရမီစပ္ၾကား ေနာက္ဘ၀အဆက္ဆက္ေတြမွာ အတိတ္ကံအျဖစ္နဲ႔ အက်ိဳးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းကံဟာ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္မသြားပါဘူး။
အတိတ္ကံမေကာင္းေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ကံက အနည္းအပါးဆိုတဲ့ အတိတ္ကံကို ဆိုးက်ိဳးမေပးႏိုင္ ေအာင္ တားျမစ္ေပးတယ္။
အတိတ္ကံေကာင္းေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ကံခုခံလုိ႔ အတိတ္ကံ အက်ိဳးမေပးႏုိင္တာေတြလည္း ရွိ တယ္။
လက္ငင္းဒိ႒က်ိဳးရတဲ့ ကံ၊ ကံရဲ႕အမည္္နာမက “ဒိိ႒ဓမၼေ၀းနီယ”လုိ႔ေခၚတယ္။
ပစၥဳပၸန္ယေန႔ ယခုျပဳခဲ့တဲ့ ေစတနာကံေတြဟာ လက္ငင္းခ်က္ခ်င္းပဲ၊ ယခုဆုိသလုိ အက်ိဳးေပၚ တဲ့ သာဓက ေတြရွိပါတယ္။
* ေဂါပါလမာတာ အမ်ိဳးသမီးဟာ မိမိဆံပင္ေရာင္းရေငြနဲ႔ ရွင္းကစၥည္းစတဲ့ မေထရ္ကို ဆြမး္ေဘာဇဥ္ ေပးလွဴတဲ့အတြက္ အဲသည္ေန႔မွာပဲ စႏၵပေဇၨာတမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားျဖစ္သြားခဲ့ တယ္။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းေန႕ခ်င္းအက်ိဴးရတာပါပဲ။
* မလႅိကာေဒ၀ီဟာ ျမတ္စြာဘုရားကို မုေယာမုန္႔ေပးလွဴတဲ့အတြက္ အဲသည္ေန႔မွာပဲ ေကာသ လမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားေခါင္ႀကီးအျဖစ္ရတယ္။ ေန႔ခ်င္းပဲ။
* ဧကသာဋကပုဏၰားက အေပၚရုံပုဆိုးကို ဘုရားရွင္အားေပးလွဴတဲ့အတြက္ အဲသည္ေန႔မွာပဲ ဆင္နဲ႔ရတနာေတြ ျဖစ္ေပါက္ေရာက္လာတယ္။ ပုဏၰားလည္း ေန႔ခ်င္းရတာပဲ။
* ကြ်န္ေမာင္ပုဏၰားဟာ နိေရာဓသမာပတ္က ထၿပီးစျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာကို နံနက္ေစာ ေစာ မ်က္ႏွာသစ္ေရ လွဴတယ္။ မယားျဖစ္တဲ့ ဘာရိတာကလည္း ဆြမ္းလွဴတယ္။ အဲသည္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ပဲ ထြန္စာခဲမ်ားက ေရႊတံုးေရႊခဲေတြျဖစ္လာၿပီး ေျမႀကီးက ေရႊသီးလို ေန႔ခ်င္းၿပီး သူေ႒းႀကီး ျဖစ္သြားေလသတည္း။
* ကာက၀လိယမယားဟာ နိေရာေသမာပတ္မွ ထၿပီးကာစျဖစ္ေသာ အရွင္မဟာကႆပမ ေထရ္ႀကီးအား ယာဂုဆြမး္လွဴတယ္။ အဲသည္ကံေၾကာင့္ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ေရႊအိုးေငြအုိးေတြရ ၿပီး သူေ႒းျဖစ္သြားတယ္။ တစ္လေတာင္ မၾကာဘူး၊ ခုႏွစ္ရ္တစ္ပတ္အတြင္း ခ်မး္သာခဲ့တယ္။
* သူပၸိယဥပါသိကာမဟာ ဂိလာနရဟန္းတစ္ပါးကို မိမိရဲ႕ေပါင္သားဟင္းခ်က္လွဴတဲ့အတြက္ ႏွစ္ရက္ေန႔မွာပင္ အသားေတြအသားႏုတက္ၿပီး ျပန္ျပည့္သြားပါတယ္။
ကုိုယ့္ကိုသလုိလ္ကံ၊ ကိုယ့္ထံျပန္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ကုသိုလ္ကံေတြျပဳလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအက်ိဳးရ တစ္မ်ိဳးလွတဲ့ သာဓကေတြပါ။ က်န္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးကို ရွိပါေသးတယ္။
ေလာေလာလတ္လတ္ အသက္ရွင္သန္ေနေသးတဲ့ ပစၥဳပၸန္မွာပဲ၊ အကုသိုလ္ကံျပဳလုိ႔ ခ်က္ခ်င္း ဒုကၡေရာက္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
* နႏၵဆိုတဲ့ ဘီလူးဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ဦးေခါငး္ေျပာင္ေျပာင္ကို တင္းပုတ္နဲ႔ တအားထု တယ္။
အဲသည္ကံေၾကာင့္ ပူလွခ်ည့္၊ ေလာင္လွခ်ည့္ တစာစာေအာ္ရၿပီး အ၀ီစိငရဲကိုက်တယ္။
* နႏၵလုလင္ဟာ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီမကို မတရားျပဳက်င့္တဲ့ကံေၾကာင့္ ေန႔ခ်င္းကိုခ်က္ခ်င္း ေျမမ်ိိိဳခံရၿပီး ေသဆံုးသြားတယ္။ ယုတ္မာလြန္းတဲ့ အကုသိုလ္ကံသမားကို ေျမႀကီးက လက္မခံဘူး။
* ႏြားသတ္သမားတစ္ေယာက္ဟာ အႏွစ္ငါးဆယ္ပတ္လံုး ႏြားသတ္ၿပီး အသက္ေမြးတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ထမင္းပြဲမွာ အမဲစားဟင္းမရွိဘူး၊ အဲသည္မွာ ႏြားအရွင္တစ္ေကာင္ရဲ႕လွ်ာကို ဓားထက္ထက္နဲ႔ လွီးျဖတ္လုိက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ အျမန္လုိလုိ႔ မခ်က္ေတာ့ဘဲ မီးပူရဲရဲမွာ ကင္တယ္။ စားလည္းစားေရာ သူ႔လွ်ာျပတ္က်ၿပီးေသတယ္၊ ေသေတာ့ အ၀ီစိငရဲကို တန္းေရာက္တယ္။
ကိုယ့္ကုသိုလ္ကံ ကိုယ့္ထံခ်က္ခ်င္းျပန္တာ၊ ယခင္ကလည္းရွိတယ္၊ ယခုကာလမွာလည္း ရွိတယ္။
ပစၥဳပၸန္ကံ၊ ယခုကံကို တစ္ခုမွမမွန္ေအာင္လုပ္ရင္ အဲသည္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေထာင္ထဲကို အႀကိမ္ႀကိမ္၀င္ေနရမွာ ျဖစ္တယ္။
ဥပေဒေဘာင္မေက်ာ္္တဲ့ ပစၥဳပၸန္မကုသိုလ္ကံလုပ္ရင္လည္း လူေတြက ေသြဖယ္ျခင္းခံရၿပီး ဆင္းရဲမြဲေတေနမွာပါ။
မေကာင္းက်ိဳးမွန္သမွ်ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္တဲ့ ေစတနာဆုိုးရဲ႕သတၱိကို မွတ္မိေအာင္မွတ္ပါ။
တမလြန္မွ ငရဲရွိတာမဟုတ္ပါ။ ေလာကီေလာက ငရဲဆိုတာလည္း လက္ေတြ႕ရွိပါတယ္။
အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတာ ေလာကငရဲသားေတြကို ထားတဲ့ေနရာတစ္ေနရာ ျဖစ္တယ္။
ပစၥဳပၸန္အကုသိုလ္ကံသတၱိထူးမ်ိဳးက ေန႔ခ်င္းညခ်င္း အက်ိဳးေပၚတာလည္းရွိတယ္။ တစ္ပတ္အ တြင္း၊ တစ္လအတြင္း၊ တစ္နွစ္အတြင္း၊ အက်ိဳးေပၚဒဏ္ခံရတာလည္း ရွိတယ္။
သူမ်ားပစၥည္းႏႈိက္လုိ႔၊ ခိုးလို႔ ခ်က္ခ်င္းအရုိက္ခံ၊ မဖမ္းခံရတာျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးၾကမွာ ျဖစ္တယ္။
ပစၥည္းအလြဲသံုးစားလုပ္လုိ႔ လာဘ္စားတာသိလုိ႔ အုလပ္မွာတင္ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းစြာ အေရးယူခံရတာ ထမင္းအိုးစားကြဲတာပဲ။
သူမ်ားသမီးပ်ိဳ၊ သူမ်ားသားမယားျပစ္မွားလုိ႔ အဖမး္ခံရ၊ အရွက္တကြဲျဖစ္ၿပီး အေျပာခံရတာ ေတြဟာ ပစၥဳပၸန္အကုသိုလ္ကံေတြရဲ႕ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အေျဖေတြျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
* သမၼာဒိ႒ိဒီပနီမွာ....
(၁) ၀ီရိယစြမး္အား၊ ဥာဏ္စြမ္းအားေတြဟာ ႀကီးမားၾကရင္၊ ပစၥဳပၸန္ကံနဲ႔ အတိတ္ကံတို႔က လည္း ႀကီးမားၾကတယ္။
(၂) ၀ီရိယစြမ္းအား၊ ဥာဏ္စြမ္းအားတို႔အလယ္အလတ္ျဖစ္ၾကရင္၊ ပစၥဳပၸန္ကံနဲ႔ အတိတ္ကံတုိ႔ ကလည္း အလယ္အလတ္ပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။
(၃) ၀ီရိယစြမး္အား၊ ဥာဏ္စြမး္အားတုိ႔ဟာ ေသးသိမ္ေသးငယ္ၾကရင္၊ ပစၥဳပၸန္ကံနဲ႔ အတိတ္ကံေတြလည္းပဲ ေသးသိမ္ေသးငယ္ၾကတယ္ လုိ႔ဆိုပါတယ္။

သုေတသီ ဘုန္းျမင့္ေသြး

No comments: