သူငယ္ခ်င္းတို႔ လူဆုိတာက ဆံုးမမဲ့သူမရွိရင္ ျပတ္စီးတက္ၾကတယ္ေနာ္..ဒါေၾကာင့္ သံဃာ ေတာ္မ်ားရဲ႕ အဆံုးအမ ေလးေတြကို လုိအပ္မယ္ထင္လုိ႔ ေလ့လာဖတ္ရူႏိုင္ရန္ မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္။
* အိုနာေသကြဲ၊ (ကံ) ပဲဥစၥာ၊ ဤငါးျဖာ၊ မကြာေန႔ ည ဆင္ျခင္ၾကပါ။
(ေမဒိနီေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ကံအက်ိဳးေပးအေလ်ာက္၊ ကံေပး ကုသိုလ္ခံစားရာမွာ လူ႔ဘ၀ေရာက္၊ လူ႔စည္းစိမ္ လူ႔အာရုံ ေတြ ခံစားရာမွာ လူ႔ဘ၀ေရာက္၊ လူ႔စည္းစိမ္ လူ႔အာရုံေတြ ခံစားတာ၊ ထုိက္သင့္သေလာက္ ေတာ့ ခံစားပါ၊ မလြန္ကဲ၊ မလြန္က်ဴးမိပါေစနဲ႔၊ မခ်ဲ႕ထြင္းမိပါေစနဲ႔လုိ႔သာ က်ဳပ္တုိ႔က သတိေပး ေနရတာပါ၊ အာရုံငါးပါး ခံစားရာမွာ သတိလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကြ်တ္ျဖစ္ခဲ့ရင္၊ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆိုတဲ့ ခ်ဲ႕ထါင္းတက္တဲ့ ပပဥၥတရားေတြက ႏွိပ္စက္လိမ့္မယ္။ သံသရာက ဘယ္ေတာ့ မွ မလြတ္ေျမာက္ႏွိပ္စက္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာရုံငါးပါးခံစားရာမွာ ကံေပးအခြင့္အေရးထက္ မပိုမိပါေစနဲ႔။ ဒီေတာ့ အာရုံကေလးကို နယ္သတ္မွတ္ေပးပါ။ နယ္က်ဥ္းမွ ခရီးတိုမယ္၊ နယ္က်ယ္ရင္ ခရီးရွည္မယ္၊ အာရုံကို နယ္သတ္မွတ္ေပးတယ္ဆိုတာ၊ သိတ္ကေလးအေစာင့္ ခ်ထားတာပဲ။
(မဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
*
* ကံတရားကို မယံုၾကည္၍ မျဖစ္ပါ။ ကံ၏သဘာ၀ကို ယံုသူျဖစ္ေစ၊ မယံုသူျဖစ္ေစ၊ အက်ိဳးေပးထုိက္ေသာအခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ အက်ိဳးေပးျခင္း ခံၾကရ၊ စံၾကရသည္မွာ ဧကန္မလြဲ ျဖစ္တယ္။
လူအမ်ားက ဘယ္သူဟာ ကံေကာင္းတယ္၊ ဘယ္သူဟာ ကံဆိုးတယ္လုိ႔ ေျပာဆုိေလ့ရွိၾက တယ္။
ကံေကာင္ျခင္း၊ ကံဆုိးျခင္းကို ဘယ္သူကမွ လာေရာက္ဖန္တီးေပးျခင္း မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ကံ ကိုယ္သာလွ်င္ ဖန္တီးၾကျခင္းျဖစ္သည္။
(ဦးဥတၱမသာရ)
ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* ေစတနာဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲဆိုေတာ့ သဒၵါ၀င္တဲ့အခါ ေကာင္းတယ္၊ ဥာဏ္၀င္တဲ့ အခါေကာ္ငးတယ္၊ ၀ိရိယ၀င္တဲ့အခါ ေကာင္းတယ္၊ ဒီလုိမဟုတ္လား။
သဒၶါေတြ၊ ဥာဏ္ေတြ၊ ၀ီရိယနဲ႔ ပူးေပါင္းတဲ့ ေစတနာဟာ ေကာင္းတယ္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနဲ႕ ေစတနာဟာ မေကာင္းဘူး၊ ဆုိးတယ္၊ ေစတနာအေကာင္းနဲ႔ ေစတနာအဆိုးက ဒီလုိျဖစ္တယ္။
(အရွင္ဥာဏိႆရ)
သဲကုန္း၊ သီတ၀ူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* လူတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကိုယ္သိမွ ေကာင္းတယ္၊ အရည္အခ်င္းညံ႕ရင္၊ အက်င့္ဘက္က ေတာ္ေအာ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးရမယ္။
သံသရာခရီးသြားမွန္းသိရင္လည္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ရပါမယ္၊ လူလူခ်င္းပါး လုိ႔၊ အုပ္လုိ႔ရေပမယ့္ ကံ၊ ကံခ်င္းၾကမရပါဘူး။
(အရွင္ဇနကာ ဘိ၀ံသ)
မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္တဲ့၊ ေလာကသံသရာမွာ အပုိင္ပါလုိလွ်င္ အထုပ္ထုပ္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အလုပ္၊ ေကာင္းတာျပဳမွ ေကာင္းတာရ၊ ေကာင္းမွ ေကာင္းစားမည္ ေကာင္းဆုိးႏွစ္တန္ ကံစီမံ ခံၾကရစၿမဲ။
(ျပည္၊ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* ေကာင္းက်ိဳးေတြ အကုန္ျဖစ္၊ ေကာင္းက်ိဳးေတြအကုန္ပ်က္စီးတာ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ေစတနာ ထဲမွာ ကိေလသာ၀င္သြာလုိ႔ိ။
(သဲကုန္း၊ အရွင္ဥာဏိႆရာ)
* မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးမွ လြတ္ကင္းေသာ အလံုးစံုေသာ ေမြးမႈ၊ ဥစၥာစီးပြားရွာမႈ၊ ပညာရွာမႈ၊ ကုန္သြယ္မႈ၊ လယ္ယာ ဥယ်ာဥ္လုပ္မႈ၊ အစိုးရလခစားလုပ္မႈ၊ သူေ႒းလခစားလုပ္မႈ အစရွိေသာ ခပ္သိမး္ေသာ ကာယကံမႈမ်ိိဳး၊ မေနာကံမႈမ်ိိဳးသည္ ယခုဘ၀အတြက္ ျပဳၾကရေသာ ေကာင္းေသာကံမ်ိဳးမည္၏။
မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးမွ မလြတ္ကင္းေသာ အလံုးစံုေသာ အသက္ေမြးမႈ၊ စီးပြားဥစၥာရွာမႈ အစရွိေသာ ခပ္သိမ္းေသာ ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈ၊ မေနာကံမႈမ်ိဳးသည္ ယခုဘ၀အတြက္ ျပဳၾကရေသာ မေကာင္းေသာကံမ်ိဳးမည္၏။
(လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
*မေနာကံ လံုၿခံဳဖုိ႔နဲ႔ သန္႔ရွင္းဖုိ႔ကေတာ့ ရုပ္နာမ္ဓမၼေတြကို ယထာဘူတက်က် ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရႈပြားလဆင္ မေနာကို သန္႕ရွင္းေစပါတယ္။
(ဘဒၵႏၱေဥယ်ဓမၼ)
ေပါင္းတည္းနန္းဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* ကံဆိုတာ တျခားရွာေနစရာမလုိပါဘူး၊ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြဟာ ကံပဲ၊ ကိုယ္ကံ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနရင္ ေကာင္တဲ့ကံျဖစ္လာမွာပဲ၊ ကိုယ္က မေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္း ေတြ လုပ္ေနရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ကံ ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာတယ္။
(မႏၱေလး၊ မဟာျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ေစတနာေကာင္းရဲ႔ သတၱိႏွစ္ပါးက အႏုတၱဗ်ဥဇနေတာ၊ မေကာင္းက်ိဳးကိုဖယ္ရွားလိမ့္မည္။ အႏုတၱဇနေတာ...ေကာင္းက်ိဳးေတြျဖစ္ေစလိမ့္မည္။ မေကာင္းက်ိဳးေတြ ဘယ္သူဖယ္ရွားသလဲ၊
ကိုယ့္ေစတနာေကာင္းက ဖယ္ရွားတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို ဘယ္သူက ျဖစ္ေစသ လဲ၊ ကိုယ့္ေစတနာကပဲျဖစ္ေစတယ္။
(သံကုန္း၊ အရွင္ဥာဏိႆရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ကုစား၍မရေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကမႈ (သကကဓမၼနပညာယိႆတိ)ဆိုသည့္အတုိင္း သူ႔ကံႏွင့္ သူ စီစဥ္သြားၾကၿပီဆုိသလုိ က်န္ရွိေသာ အလဇၨီပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သူ႔ကံႏွင့္သူပင္ စီိစဥ္သြားမွာမုခ် ျဖစ္ပါတယ္။
(ဘဒၵႏၱေဇာၾတ)
လယ္ေ၀းၿမိဳ႕၊ မွန္ေတာေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
* ၀ိရိယ ျပင္းထန္ကာ၊ ဇြဲသတၱိရွိစြာျဖင့္ လုပ္ကိုင္အားထုတ္ခဲ့ေသာ္၊ ထုိက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကံေကာင္းရေပေတာ့မည္၊ က်ပ္ျပည့္တင္းျပည့္ မေကာင္းေစကာမငေကာင္းသည္ေလာက္ကား ၀ီရိယအက်ိဳးအတြက္ အမွန္ပင္ ကိုယ္အတြက္က်န္လိမ့္ဦးမယ္၊ သို႔ျဖစ္၍ အလုပ္ေကာင္းက ကံေကာင္းမည္ဟု ေရွးဆရာႀကီးမ်ား၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒကို ၾကားဖူးခဲ့ေပသည္။
( အရွင္၀ဇိဥာဏ၊ ကြမ္းၿခံကုန္း)
* ကံဆိုတာ အလုပ္။
အလုပ္လုပ္မွ ကံေကာင္းမည္။
(စံေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး)
* လူမတန္ ကံခ် ဆုိေပမယ့္ ကံဟာလုိရင္းပဲ၊ ၀ီီရိယတိုိ႔ိ၊ ဥာဏ္တုိိ႔လည္းပါပါရဲ႕၊ ကံဟာ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယတုိ႔နဲ႕ လုပ္ယူမွရတယ္။
(သက္ေတာ္ရွည္ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* လူမုန္းမွာ မေၾကာက္နဲ႕။
ကံမုန္းမွာကိုူသာ ေၾကာက္ၾက။
(ျပည့္ၿမိဳ႕၊ ေဇာတိကာရုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ကံကိုခ်ည္းလည္း မတုိးႏွင့္။
ဥာဏ္ကိုခ်ည္းလည္း မကိုးႏွင့္။
(လံုးေတာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* အသက္ၾကီးေလ၊ ကံမြဲ၊ ဥာဏ္မြဲေလမွတ္၊
ကံမြဲတာအေရးမႀကီး၊ ဥာဏ္မြဲရင္ နိဗၺာန္မေရာက္။
(မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* မ်ိုဳးေစ့မမွန္၊ ပင္မသန္
ဖူးတံငံုကင္း၊ အသီးဖ်င္း၏။
ကံပါမွ၊ ခံသာတယ္
ကံမပါေတာ့၊ မခံသာဘူး၊
ကံပန္ေတာ့၊ ဥာဏ္မွိန္တယ္။
(ဦးအဂၢဓမၼ )
(မဟာေဆး၀ကၤဘာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ေလာက၌မေကာင္းေသာသူ၊ မေကာင္းေသာအက်င့္ကို ေလ့လာေနသူသည္ သူတစ္ပါးအား မေကာင္းေသာအခ်က္ကို ညႊန္ျပမည္ျဖစ္၏။
ေကာင္းေသာသူ၊ ေကာင္းေသာအက်င့္မ်ား၌ ေလ့လာလ်က္ရွိေသာသူသာ၊ ေကာင္းေသာအ ခ်က္ကိုညြန္႕ၾကားေပးလိမ့္မည္။
(သေျပကန္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ေစတနာဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့၊ မေကာင္းက်ိဳးေတြကို ျဖစ္ေစၿပီးေတာ့မွ၊ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို ဖ်က္ဆီးတတ္တယ္ ဟုတ္လား၊ ဒါျဖင့္ရင္ ကိုယ့္ေစတနာ ကိုယ့္ကံကို ကိုးကြယ္၊ ကံသည္သာ လွ်င္ အားကိုးရာဆုိေတာ့ ဘယ္ကံမ်ိဳး အားကိုးမလဲဆိုတာ သေဘာက်ၿပီ မဟုတ္လား။
ေစတနာေကာ္ငးလို႔ဆုိရတဲ့ ကံေကာင္းကို ကိုးကြယ္ရမ်ာ၊ ေစတနာဆိုးကို ကိုးကြယ္ဖုိ႔ မလုိဘူး တဲ့။
ဟုတ္တား၊ ဒါေၾကာင့္ (အကုသလကမၼံ) အကုသိုလ္ ေစတနာဆိုရတဲ့ ကံတရား၊ ေစတနာဆိုး သည္(အနတၱမႏုနေတာေစ၀) မေကာင္းက်ိဳး မွန္သမွ်ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္သည္ အျဖစ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေစတနာဆိုးရဲ႕သတၱိကို မွတ္မိေအာင္မွတ္ပါ။
(သဲကုန္း အရွင္ဥာဏိႆရ)
* အဘယ္ေၾကာင့္ (ေေစတနာ) ေခၚသနည္း။
ကိုယ္ အဂၤါ၊ စိတ္အဂၤါတို႔ကို အံုလံုးဆူၾကြ တစ္ၿပိဳင္ နက္တည္းထၾကြေအာင္ ခ်ီၾကြလႈံေဆာ္သမားၾကီး ျဖစ္ေသာၾကာင့္ ေစတနာေခၚသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ (ကံ) ေခၚသနည္း။
ေလာက၌ ထုိင္မႈ၊ ထမႈ၊ သြားလာမႈ၊ ေျပာဆုိမႈ၊ ႀကံမႈဖန္မႈ၊ လွဴမႈတန္းမႈ၊ သတ္မႈျဖတ္မႈ အစရွိ ကုန္ေသာ အလံုးစံုေသာ အေရးကိစၥတို႔သည္ သူမျပဳက ဘာကိစၥတစ္ခုမွ် ျပီးစိးသည္ မရွိၾက ကုန္၊ သူျပဳမွ ျပီးစီးႏိုင္ၾကကုန္၏။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ သဒၵါ၊ ပညာ အစရွိကုန္ေသာ ဓာတ္တုိ႔ဥည္ ကိုယ့္ကိစၥႏွင့္ကိုယ္ ျပဳၾကကုန္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခပ္သိမး္ေသာ ကိုယ္အမႈ၊ ႏႈတ္အမႈ၊ စိတ္အမႈတုိ႔ မွာ သူသာလွ်င္အမႈသည္ရင္းႀကီး မွန္ေပသည္။ အမငေဆာင္ၾကီး မွန္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၼံ=ကံ ဟူ၍ ေခၚသည္။
( လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ကံဆုိသည္မွာ အလ်င္းသင့္သလုိ ခံရေလသည္။ ျမင့္သည့္ေန႔ ျမင့္ေနေပမည္။ နိမ့္က်သည့္ ေန႔ နိမ့္က်သည္ဟု သတိျပဳ။
( စမံု၊ ဦးကုသလ )
* ကံဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္ေျပာရတာ ရုိးသြားပါျပီ၊ ကံဆိုတာ ဘာကိုေခၚသလဲ၊ ေစတနာေကာင္းလုိ႔၊ ကံ လုိ႔ေခၚပါတယ္၊ ဟုတ္လား။ ခုနက ေလွေပၚတက္တဲ့လူေလွကြဲဲႀကီးစီးမိ ရင္၊ ေရလည္ေကာင္း မျမဳပ္တတ္ဘူးလား၊ ျမဳပ္တတ္တယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေစတနာဆိုးကိုေတာ့ ကိုးကြယ္ဖုိိ႔ မလုိဘူးတဲ့၊ ေစတနာေကာင္းကို ကိုးကြယ္ရမွာ၊ ေစတနာဆုိးကို ကိုးကြယ္လုိက္လုိ႔ ရွိရင္ ေလွကြဲႀကီးတက္စီးလုိက္သလို ေရလယ္မွာ ျမဳပ္တာ၊ ဒီလုိမဟုတ္လား၊ ဒါေၾကာင့္ ကုသလကမၼံ၊ ကုသလုိလ္ေစတနာဆိုေသာ ကံတရားသည္ အႏုတၱဗ်ဥဇနေတာ ေစ၀၊ မေကာင္းက်ိဳးမွန္သမွ်ကို ဖ်က္ဆီးတတ္သည္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အႏုတၱဇနေတာ ေစ၀ ေကာင္းက်ိဳးမွန္သမွ်ကို ျဖစ္ေစတတ္သည့္ အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း။
(သဲကုန္း အရွင္ဥာဏိႆရ)
* သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံ ဒီေလးခုကို အ၀ိဇၨာက အုပ္ခ်ဳပ္ထားသမုိိ႔ ဒါေတြဟာ ကံေကာင္း မဟုတ္ဘူး။ ကံဆိုးေတြပဲ၊ သူ႔အဆက္အႏြယ္က တစ္ခုမွ မေကာင္းဘူး၊ ကံဆိုးေတြပဲ၊ သူ႔အ ဆက္အႏြယ္က တစ္ခုမွ မေကာင္းဘူး၊ ကံဆိုးေတြပဲ၊ ဒီေတာ့ အ၀ိဇၨာ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံဟာ ကံဆိုး ပဲလုိ႔ မွတ္လုိက္ၾက။
(မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* အခ်ိဳ႕က စီးပြားေရး၊ ၾကီးပြားေရးသည္ ကံေကာင္းမွ ၾကီးပြားခ်မး္သာတာပါ၊ သူေ႒းသူၾကြယ္ ျဖစ္ႏိုင္တာပါ စသည္ကို ဖြင့္ဆုိတတ္ပါသည္။
ထိုသူသည္ကား အလုပ္ေကာင္းမွ ကံေကာင္းသည္ဆိုေသာ ေရွးပညာရွိၾကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒစ ကားကို သတိျပဳမိဟန္ မထင္ေပ၊ မည္သည့္အလုပ္ကိုပင္ျဖစ္ေစ ၀ီရိယဇြဲနည္းအတန္တန္ႏွင့္ ေလ့က်င့္လုပ္ကိုင္ပါေသာ္ ဘယ္ကိစၥမဆိုမၿပီးိိဘဲ မေနေပ၊ ျပီးေျမာက္ေအာင္ႏိုင္မည္သာ ျဖစ္ ေတာ့္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ီိရိယေတာ ကိ့နာမ နသိဇၥ်တိဟု ဋီကာေက်ာ္တြင္ လာရွိေပသည္။
(အရွင္၀ဇီဥာဏ ၊ ကြမ္းျခံကုန္း)
* အတိတ္ကံသည္၊ (အပၸစၥကၡ) အတိတ္ကံ၊ ပစၥ(ကၡ) အတိတ္ကံ၊ (အဓိပ) အတိတ္ကံဟု သံုးမ်ိဳးပါရွိသည္။ သံသရာ၏ အစမွသည္ ယခုဘ၀မတုိင္မီကာလတုိင္ေအာင္ အပ၌စၥအတိတ္ ကံမည္၏။ ၄င္းအတိတ္ကံကို လူသားတုိင္းျဖစ္ဖုိိ႔ရာ မလြယ္ကူ၊ ယခုဘ၀မွစ၍ ယမန္ေန႔တုိင္ ေအာင္ အတိတ္သည္ “ပစၥကၡ” အတိတ္မည္၏။ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ မေရာက္မီ ယေန႔ျပဳလုပ္ ေသာ အတိတ္သည္၊ “ အမီပ ” အတိတ္မည္ ၏။ အတိတ္သည္ ပစၥဳပၸန္ ေရြ႕လ်ားျခင္းပင္ျဖစ္ ၏။ အတိတ္ကာလ၌ (ကံ) ကိုသာ ျပဳလုပ္၍မရ၊ ျပဳလုပ္ၿပီးသားကံကို ေခ်မႈန္း၍လည္း မရသည္။ ျခယ္သ၍ လည္းမရ၊ အဇာတသတ္မင္းသည္ ပစၥကၡအတိတ္“ပဥၥနႏၱရိယကံ” က်ဴးလြန္ထားေသာ္လည္း ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ေသာေၾကာင့္ အ၀ီစိငရဲသို႔မက်၊ ေလာဟကုမၻီငရဲေလာက္သာ ခံရသည္။
(အရွင္ကုမာရ၊ ဓမၼာစရိယ၊ ၀ိနယ၀ိဒူ)
* ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္အခါ၊ ဘယ္ေနရာမွာ ေမြးဖြား၊ ေမြးခ်င္တဲ့ေန႔ေမါး၊ ကိုယ္ကာယကံေကာင္းပါေစ၊ ႏႈတ္၀စီေကာင္းပါေစ၊ စိတ္မေနာကံ ေကာင္းပါေစ။ အဲဒီလုိ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ သံုးပါးလံုးေကာင္းေနရင္ မနက္၊ ေန႔ညမေရြး အခ်ိန္ေကာင္း၊ ရက္ေကာင္း၊ လေကာင္း၊ ႏွစ္ေကာင္းပဲ မဟုတ္လား။
(ဘဒၵႏၱနရပတိ)
ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
* ယခုလုိ သာသနာေတာ္အတြင္းမွ ကာလဒါနေကင္းမင၊ သရဏဂံုခံယူတဲ့ေကာင္းမႈ၊ သီလေဆာက္တည္ရတဲ့ ေကာင္းမႈ၊ ပြားမ်ားရတဲ့ ဘာ၀နာကုသိုလ္ေကင္းမႈမ်ား ျပဳခြင့္ရွိေနတာ ဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ ကံေကာင္းျခင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဘဒၵႏၱ ၀ါယာမိႏၵာဘိ၀ံသ)
ေရစၾကိဳ ဆရာေတာ္ၾကီး
* ေဘးႏွင့္ၾကံဳသည္၊ မၾကံဳသည္မွာ၊ ကံသာလွ်င္အရင္းျဖစ္ေတာ့သည္။
(အုဂ္ဖိုရ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* ဘုရားအစစ္၊ ပြင့္သည့္ေခတ္မွာ လူျဖစ္၍လာ၊
တုိ႔သူငါ၊ လြန္စြာကံေကာင္းသည္။
တရားအစစ္၊ ေဟာသည့္ေခတ္မွာ လူျဖစ္၍လာ၊
တုိ႔သူငါ၊ လြန္စြာကံေကာင္းသည္။
သံဃာအစစ္၊ ေပၚသည့္ေခတ္မွာ ၊ လူျဖစ္၍လာ၊
တုိ႔သူငါ၊ လြန္စြာကံေကာင္းသည္။
သာသနာအစစ္၊ တည္ရွိေခတ္မွာ ၊ လူျဖစ္၍လာ၊
တုိ႔သူငါ၊ လြန္စြာကံေကာင္းသည္။
ကံေကာင္းေထာက္မ၊ လူ႔ဘ၀မွာ၊ အရေတာ္စြာ လူျဖစ္၍လာ၊
တုိ႔သူငါ၊ လြန္စြာကံ ေကာင္း သည္။
သာသနာဆုိတဲ့ ေျမေပၚမွာ၊ ဒါနာတုိင္ထူကာ၊
သီလကိုပင္ အကာလုပ္၊ ဘာ၀နာေခါင္မိုးခ်ဳပ္။
(ဘဒၵႏၱသာသန)
အထက္မင္းလွ၊ ဓမၼိကေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
Sunday, December 28, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment