Saturday, December 13, 2008

{ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္လူျဖစ္}

လူ၊ သတၱ၀ါဆိုတာ ကံႏွင့္ကင္းလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ ျဖစ္ရုိးထံုးစံမရွိဘူး။
သတၱေလာကကလည္း ကံနဲ႔ကင္းၿပီး မျဖစ္ဘူး။ ကံဟာ နိယာမတရား။
ကံဆိုတာ အက်ိဳးတရားေတြျဖစ္ပြားေပၚေပါက္ေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္တယ္။
သတၱ၀ါတစ္ခု ကံတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ကံသာ အမိ၊ ကံသာ အဖျဖစ္တယ္။ ကံသာ အေမြ၊ ကံသာ အေၾကာင္းအရင္းျဖစ္တယ္။ ကံသာလွ်င္း ဥစၥာရင္း၊ ကံသာလွ်င္ မိဘရင္းျဖစ္တယ္။ ကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ လူျဖစ္လာတာျဖစ္တယ္။
လူတစ္ေယာက္၊ သတၱ၀ါတစ္ဦးမွာ သံသရာ၀ါဒအားျဖင့္၊ ကံေပါင္းအသေခၤ်အနႏၱ မေရတြက္ ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။
“ သေဗၺသတၱာ၊ ကမၼသကာ”ဆိုတဲ့ တရားသေဘာေၾကာင့္၊ လူေတြဟာ...
(ကံ)...ပစ္ခ်ရာ၊
(ကံ)...စီမံရာ၊
(ကံ)...ထားရာေန၊
(ကံ)...ေစရာသြား လုိ႔သာေအာက္ေမ့ မွတ္ထင္ရပါမယ္။
သုတၱႏၱပိဋက ပါေထယ်ပါဠိေတာ္၊ အဂၢသုသုတ္-၉၇-မွာ...
ၾသကာသေလာကဟု ဆုိအပ္ေသာ၊ ကပ္ကမၻာတည္းဦးအစက၊ အာဘႆရျဗဟၼာဘံုမွ၊ စုေတခဲ့၍- ကံအားေလ်ာ္္စြာ၊ ဤလူ႔ဘံုသို႔ ဥပါတ္ ပဋိသေႏၶအားျဖင့္၊ လူသတၱ၀ါ ျဖစ္ေပၚလာ သည္။
ထုိလူသတၱ၀ါတုိ႔သည္၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ေသာအခါ (ခတၱိယ)၊ (ျဗဟၼာဏ)၊ (ေ၀ႆ)၊ (သုဒၶ) ဟူ၍ အမ်ိဳး (၄)ျပား ျဖစ္သည္။
ထုိသူတုိ႔တြင္...
- အခ်ိဳ႕ကား ကာယသုစရုိက္ စသည္ကို ျပဳက်င့္သည္။
- အခ်ိဳ႕ကား ကာယဒုစရုိက္ စသည္ကို ျပဳက်င့္သည္။
- အခ်ိဳ႕ကား သုစရုိက္၊ ဒုစရုိက္ႏွစ္ပါးလံုး ျပဳက်င့္သည္။
ထုိတြင္ သုစရုိက္က်င့္သံုးေဆာက္တည္ေသာ လူသတၱ၀ါတို႔သည္ ေသလြန္ေသာအခါ ထုိသုစ ရုိက္ျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္၊ လူ႔ျပည္နတ္ရြာ ဟူေသာ သုဂတိဘံုသို႔ ေရာက္ၾကသည္။
ဒုစရုိက္က်င့္သံုးေသာ သတၱ၀အတို႔ကား- ေသလြန္ေသာအခါ ထိုဒုစရုိက္ျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ ဒုဂၢတိဘံုသို႔ ေရာက္ၾကသည္။
သုစရုိက္၊ ဒုစရုိက္ ႏွစ္ပါးကို ေရာေႏွာျပဳက်င့္ေသာ သူတုိ႔မွာကား ေလ်ာ္စြာ သုဂတိဘံုသို႔ ေရာက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဒုဂၢတိဘံုသို႔ေရာက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သုခ ဒုကၡႏွစ္ပါးေသာ အက်ိဳးကို ခံစားရ၏ ဟူ၍ ဆိုထားပါသည္။
ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လူျဖစ္ရျခင္းကို ယံုမွားသံသယ ျဖစ္စရာမလိုပါ။
လူျဖစ္ခ်င္၊ နတ္ျဖစ္ခ်င္၊ ျဗဟၼာျဖစ္ခ်င္လ်င္ ကုသိုလ္ကို မ်ားမ်ားစုေဆာင္းထားရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ရေတာင့္ရခဲ လူ႔ဘ၀ကို ရေသာအခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္နည္းနည္းယူမလား။ ကုသိုလ္မ်ား မ်ားယူမလားဆိုတဲ့ ကိစၥမွာ ျပတ္သားရပါမယ္။
လူခ်မး္သာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ ျဖစ္ခ်င္ဆႏၵျပင္းျပရင္ေတာ့၊ ကုသိုလ္ကံကို ဖန္တီးၿပီး ရင္ ဖန္တီး၊ တည္ေဆာက္ၿပီးရင္ တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာေျမျပင္ေပၚမွာ ျဖစ္ရန္ခက္ခဲတဲံ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည့္တုိင္ေအာင္ (ကံခ်င္း) (ဥာဏ္ခ်င္း) (၀ီရိယ) ေတြကြာျခားသေလာက္၊ အဆင့္အတန္းခ်င္းလည္း ကြာျခားတတ္ေလ တယ္။
* ယုတ္ျမတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါအား
ကံသာမယြင္း၊ ေတာင္းဆုိျခင္းသည္
ေၾကာင္းရင္း ကမၼသကာတည္း။

သုေတသီ ဘုန္းျမင့္ေသြး

No comments: