၁။ ေကာင္းေသာတံု႕ ျပန္ျခင္းျပဳပါ
အမ်က္ထြက္သူကိို အမ်က္မထြက္ျခင္း“ေမတၱာတရား”ျဖင့္ ေေအာင္ရာ၏။
စိတ္သေဘာထား မေကာင္းသူူကို စိတ္သေဘာေကာင္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ရာ၏။ ႏွေျမာ၀န္တိုသူကို ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ရာ၏။
မဟုတ္မမွန္ေျပာဆိုသူကို အဟုတ္အမွန္ ေျပာျခင္းျဖင့္ ေအာင္ရာ၏။
၂။ မိမိသည္သာ ကုိးကြယ္မွိခိုရာ
မိမိသည္သာ မိမိ၏ကိုးကြယ္မွီခိုရာ၏။
မိမိမွတစ္ပါး အဘယ္သူသည္ မိမိ၏ ကိုးကြယ္မွီခိုရာ ျဖစ္ႏိုင္အံ့သနည္း။
မိမိသည္သာ (မိမိကိုယ္ကို) ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမသျဖင့္ ရခဲေရာက္ခဲသည့္ “အရဟတၱဖုိလ္”တည္းဟူေသာ မွီခိုရာကို ရႏုိင္၏။
၃။ ေကာင္းမႈျပဳျခင္း
ပန္းပြင့္အပံုၾကီးမွ မ်ားစြာေသာ ပန္းတုိ႕ကို သီကံုးျပဳလုပ္၇ာသကဲ့သို႕ ထို႕အတူ ေမြးဖြားျဖစ္ေပၚေသာ သတၱ၀ါသည္ (မိမိ၏ ဥစၥာအစုအပံုမွ) မ်ားစြာေသာ ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္သင့္သည္။
၄။ ခ်မ္းသာလုိမႈကုသိုလ္ယူ
အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ အကယ္၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ျပဳလုပ္လွ်င္ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အဖန္တလဲလဲ ျပဳလုပ္ရာ၏။
ထုိကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္း၌ အလုိဆႏၵလံု႕လကို ျပဳကုန္ရာ၏။
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို ဆည္းပူးပြားမ်ားေစျခင္းသည္ ခ်မး္သာျခငး္၏ အေၾကာင္းတည္း။
၅။ အႏွစ္တစ္ရာထက္တစ္ရက္ကျမတ္
ခႏၶာငါးပါးတုိ႕ိ၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မရူျခင္ဘဲ အႏွစ္တစ္ရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ရျခင္းထက္ ခႏၶာငါးပါးတုိ႕ိ၏ အျဖစ္အပ်က္ကို မျပတ္ရူျမင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ တစ္ရက္မွ် အသက္ရွည္ရျခင္းက ျမတ္၏။
၆။ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း
ပညာမဲ့၍ မုိက္မဲေသာသူတို႕သည္ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို အားထုတ္ၾက၏။
ပညာရွီသည္ကား မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းကို ေကာင္းျမတ္သည့္ ရတနာဥစၥာကဲ့သို႕ ေစာင့္ေရွာက္၏။
ရ။ ရန္ေျပျငိမး္ရန္ နည္းလမး္မွန္
ဤသူသည္ ငါ့ကို ဆဲေရးေလ၏။
ဤသူသည္ငါ့ကို သတ္ပုန္ေလ၏။
ဤသူသည္ငါ့ကို ေအာင္ေလ၏။
ဤသူသည္ငါ့ ဥစၥာကို ခိုးေလ၏ ဟူ၍ စိတ္ထဲ၌ ရန္ျငိဳးမထားၾကေသာ သူတို႕ အဖို႕ီရန္သည္ ေျပျငိမ္း၏။
၈။ မေကာင္းမႈမွာ ျဖာပံုမီးပမာ
ညွစ္ျပီးစႏို႕ရည္သည္ ခ်က္ခ်င္းခ်ဥ္သိုးမသြားေသးသကဲ့သို႕ ျပဳျပီးစ မေကာငး္မႈကံသည္ ခ်က္ျခင္း အက်ိိဳးမေပး။
အက်ိဳးေပးသည့္ အခါ၌မႈ စုပံုေနေသာ မီးပမာ မေကာင္းမႈျပဳသူ လူမုိက္ကို ေလာင္လ်က္ အစဥ္လုိက္၏။
၉။ ဆင္ျခင္တံုတရား
သူတစ္ပါးတုိိ႕၏ အျပစ္အနာအဆာမ်ား၊ မသင့္ေလ်ာ္ဆဲေရးသည့္ စကားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးတို႕၏ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကိုလည္းေကာင္း မရူမဆင္ျခင္ရာ၊ မိမိ၏ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳသည္တို႕ကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ မျပဳသည္တုိ႕ကို လည္းေကာင္း ရူဆင္ျခင္ရာ၏။
၁၀။ ပညာမစံုသူ
စိတ္တည္တံ့ျခင္းလည္းမရွိ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုလည္း မသိ၊ ယံုၾကည္မႈတရားလည္း မခိုင္ျမဲေသာသူမွာ အသိပညာ မျပည့္စံု။
၁၁။ သတိတရား
ပညာရွိသည္ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း သတိတရားျဖင့္ ပယ္ေဖ်ာက္ေသာအခါ ပညာတည္းဟူေသာ ျပသာဒ္ေပၚသို႕တက္၍ စိုးရိမ္ေသာက ကာင္းစြာျဖင့္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ာကရွိ ကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေပါင္းကို ရူျမင္ေလ၏။ ေတာင္ထိပ္ေပၚ၌ တည္ရွိေသာ သူသည္ ေျမျပင္၌ တည္ရွိေသာသူတို႕ကို ျမင္ရသကဲ့သို႕ ရဟႏၱာပညာရွိသည္ ေသလုိက္ျဖစ္လုိက္ရွိကုန္ေသာ ပုထုစဥ္လူမိုက္တုိ႕ကို ျမင္၏။
၁၂။ သီလအက်ိိဳး
သီလသည္ မိမိကိုယ္တုိင္စြပ္စြဲျခင္း၊ သူတစ္ပါးတုိ႕ကဲ့ရဲ႕ စြပ္စြဲခံရျခင္း စေသာေဘးကို အစဥ္အျမဲပယ္ေဖ်ာက္တတ္၏။ သီလသည္ သီလရွိသူအား အခါခပ္သိမး္ေက်ာ္ေဇာျခင္း ၊ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္သည္။
၁၃။ ျပဳဖန္မ်ားက ေကာင္းက်ိဳးရ
ေကာင္းမႈအနည္းငယ္သည့္ ငါ့အားအက်ိဳးသက္ေရာက္လာမည္မဟုတ္ဟု ေကာင္းမႈကို မထီမဲ့ျမင္ မေအာက္ေမ့ရာ( အထင္မေသးရာ)။ မိုးေရေပါက္တို႕ က်ဖန္မ်ားသျဖင့္ ေရအုိးၾကီးပင္ျပည့္လွ်ံသြားသကဲ့သို႕ ပညာရွိသည္ အနည္းငယ္၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေကာင္းမႈကိုျပဳ ဆည္းပူးဖန္မ်ားေသာ္ ေကာင္းမႈျဖင့္ ျပည့္ေလ၏။
၁၄။ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႕၏ သီလဂုဏ္သတင္း
စႏၵကူးနံ႕၊ ေတာင္ဇလပ္နံ႕၊ စံပယ္ၾကက္ရုံနံ႕ စေသာ ပန္းတုိ႕၏ အနံ႕သည္ ေလညာသိုိ႕ မသြားေရာက္ႏုိင္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ သီလဂုဏ္တည္းဟူေသာ သတင္းအနံ႕သည္ကား၊ ေလညာသို႕သြားေရာက္ ႏုိင္၏။ သူေတာ္ေကာင္းသည္ (မိမိ၏သီလဂုဏ္အနံ႕ျဖင့္ )အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာသို႕ သတင္းၾကိဳင္ၾကိဳင္လြမ္း၍ လႈိင္ေစ၏။
၁၅။ ခ်မ္းသာလုိမႈကုသိုလ္ယူ
အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ အကယ္လုိ႕ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္လွ်င္ ထိုကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို အဖန္တလဲလဲ ျပဳလုပ္ရာ၏။ ထုိကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ျခင္း၌ အလုိဆႏၵလံုးလကို ျပဳကုန္ရာ၏။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို ဆည္းပူးပြားမ်ားေစျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။
၁၆။ သူတစ္ပါးသားမယားျပစ္မွားသူအတြက္
တ၇ားလက္လြတ္ ေမ့ေလ်ာ့ျပီး သူတစ္ပါးမယားကို ျပစ္မွားေသာသူသည “အကုသိုလ္ရျခင္း၊ အလုိရွိတုိင္း မအိပ္ရျခင္း၊ သူတစ္ပါးအကံ႕ရဲ႕ခံရျခင္း၊ ငရဲလားျခင္း” ဟုေသာ ဆင္းရဲအေၾကာင္းေလးပါးတုိ႕ သို႕ေရာက္ရ၏။
၁၇။ အက်ိဳးတရားေလးပါး တုိးပြားလုိေသာ္
သိလရွိသူတို႕အား ၇ုိေသစြာ ရွိခုိးေလ့ရွိေသာ မိမိထက္အသက္သိကၡာ၀ါအားျဖင့္ ၾကီးေသာသူတုိ႕အား အျမဲအရုိအေသျပဳေလ့ရွိသူအား“အသက္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ခြန္အားၾကီးျခင္း” ဟူေသာ အက်ိဳးတရားေလးပါးတုိးပြား ကုန္၏။
၁၈။ အသိဥာဏ္ပညာ
လွ်ာသည္ ဟင္း၏အရသာကို ခ်က္ျခငး္သိသကဲ့သိုက အသိဥာဏ္ရွိသူငည္ ပညာရွိကို တစ္ခဏမွ်ပင္ ဆည္းကပ္ေစကာမႈ ပညာရွိေဟာၾကားသည့္ တရားျမတ္ကို ထိုးထြင္းသိရွိႏိုင္ေပ၏။
၁၉။ ျမဳပ္ထားသည့္ေ၇ႊအုိး
အျပစ္ေဖာ္ျပ၍ ႏွိမ့္ခ်ဆံုးမေလ့ရွိေသာ အေျမာ္အျမင္အသိပညာၾကီးမားေသာ ပညာ၇ွိမ်ိဳးကို ျမွပ္ထားသည့္ သစၥာေရႊအုိးကို လာေျပာၾကားသူကဲ့သို႕ မွတ္ယူျပီး ဆည္းကပ္ရာ၏။ ထုိသို႕ေသာ ပညာရွိကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္သူမွာ အက်ိဳးထူးရ၊ ျမင့္ျမတ္လွ၏။ အက်ိဳးယုတ္မႈယုတ္ညံ့မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေပ။
၂၀။ အသက္ရွည္ျခင္း
ပညာမရွိ၊ သမာဓိမရွိဘဲ အႏွစ္တစ္ရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ေနျခငး္ထက္ ပညာရွိ၍ သမထ၀ိပသနာကို ရူေသာ သူ၏ တစ္ရက္မွ်သာ အသက္ရွည္ရျခင္းက ျမတ္၏။
Wednesday, October 22, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment