Monday, February 9, 2009

" ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ပင္ကိုယ္သဘာ၀ "

click to comment

ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အလွစံခ်ိန္ကို ေလာကနီတိက်မ္းက အခ်က္္ရွစ္ခ်က္ျဖင့္ စံအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားရာ သဘာ၀အလွရွစ္ပါးတြင္ အသားအေရေကာင္းျခင္း၊ သမင္မ်က္စိကဲ့သို႔ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္လံုးရွိျခင္း၊ ေသးငယ္ေသာခါး၊ သြယ္လ်ေသာေပါင္တံ၊ ေကာင္းေသာဆံ ပင္၊ ညီညာေသာသြား၊ တြင္းနက္ေသာခ်က္၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားတို႔ ပါ၀င္ေလ သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤစံခ်ိန္အတုိင္းျပည့္စံုမွ အလွဟုေခၚရမည္ဆုိလွ်င္ တရားမွ်တရာမေရာက္ ႏိုင္ေပ။ မ်က္စိအားနည္းသူ ပါဒရက္သမားမ်ား မလွေတာ့ျပီေလာ။ သြားေခါသူမ်ား အလွစံခ်ိန္ မမီေတာ့ျပီေလာ။ ေစာဒကတက္စရာမ်ား ေပၚလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသမီး၏ ေသးငယ္ ေသာခါးကို အျပင္မွအကဲခတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၀မ္းဗိုက္ရွိခ်က္၏ အတိမ္အနက္ကိုမႈ မည္သို႔ ျမင္ႏုိင္ပါနည္း။ ေလာကနီတိဆရာၾကီးအား ယေန႔လူငယ္ထုက အေမးအေျဖလုပ္လုိၾကမည္မွာ မလြဲပါ။ အမ်ားသေဘာတူေထာက္ခံၾကမည့္ အခ်က္တစ္ခုကား ၇ွိသည္။ ၄င္းမွာ ျမန္မာအမ်ိဳး သမီးမ်ား၏ ဆံပင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဆံပင္ကို အျမတ္တႏိုးထားသူမ်ားျဖစ္၏။“ ကၠုတၳိယမႈ ရူပါေကာင္းလ်က္ ဆံထံုးဖ်က္”ဆုိသည့္အတုိင္း ဆံပင္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးထံုးေႏွာင္ရစ္ဖြဲ႕လာခဲ့ၾကသည္။ ဆံပင္ႏွင့္ မ်က္ႏွာပံုပန္း အခ်ိဳးအစားအဆင္ေျပမႈမရွိလွ်င္ အလွပ်က္တက္သည္ျဖစ္ရာ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာ နံ႕သာဆီေမႊးမ်ားႏွင့္တြဲဖက္၍ သံုးလာခဲ့ၾကသည္။ အထြတ္အထိပ္ ဦးေခါင္း တြင္ေပါက္သည့္အတြက္တည္း“ဦးေသွ်ာင္ဆံက်င္”ဟု တင္စားထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရား ရွင္၏ဆံေတာ္ကိုကိုးကြယ္ၾကေသာ အစဥ္အလာမွာ ျမင့္ျမတ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
“စံပယ္တဲ့ေလးရုံ၊ ပ်ိဳတုိ႔ေမာင္ မပန္ထုိက္တယ္၊ ပန္းျပတ္ခုိက္ၾကံဳ၊ အပြင့္ရယ္ကုန္ အငံုျဖင့္က်န္ ေသး၊ ပန္ခ်င္သူ ပ်ိဳေမာင္ေထြးရယ္၊ ေခါင္းျဖီးခဲ့ေလး” ဟူေသာ ေလးဆစ္၌ ဘုရားေလးဆူအား မဖူးေျမာ္ထုိက္၍ ဘုရားမပြင့္ေသာ ပန္းျပတ္ခုိက္ကာလႏွင့္ ၾကံဳေနရေသာ္လည္း အရိေမတၱယ် တည္းဟူေသာ အငံုတစ္ငံုက်န္ေသးသည့္အတြက္ ပန္လုိ၊ ခူးးလုိသူမ်ားသည္ ေခါင္းျဖီး၍ အဆင္သင့္ေစာင့္ေနရမည္ဟူေသာ ဆံပင္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တင္စားခ်က္လည္းရွိခဲ့ပါသည္။
ဆံပင္ေကာင္းျခင္းသည္ အလွတစ္ပါးျဖစ္၍ ဆံပင္ေကာင္းေစရန္ အခ်ိုဳ႕က တံျမက္စည္းမ်ား လွဴၾကသည္။ ဆံပင္ေကာင္းသူကို ေကသာ၀တီ၊ ျမေကသာ စသည္ျဖင့္ဂုဏ္ယူကာ မွည့္ေခၚ ၾကသည္။ သံုးေတာင္ထြာေၾကာ့၊ ေကာ့ေကခုိင္ကို ပိတံုးေရာင္ႏွင့္ ႏႈိင္းၾကသည္။ ဆံေကသာ ရွည္ေစရန္ အတြက္လည္း တေရာ္ကင္ပြန္းျဖင့္ေလွ်ာ္၍ ပဲနံ႕သာေစ့ကို ေလွ်ာ္ျပီးထည့္ေသာ ဆီေမႊးကို လိမ္းၾကသည္။
ဦးေရေအး၍ ရွင္းသန္႔ေစရန္ ဆန္ေဆးေရးႏွင့္ ဆြတ္ၾကသည္။ ဆံပင္မကြ်တ္ေစရန္ အမဲဆီပါ ေသာ ဆပ္ျပာမ်ားကို သံုးစြဲျခင္းမျပဳၾက။ စံပယ္ဆီ၊ ေဒါနဆီ၊ ေလးတရာဆီမ်ားကို နန္းတြင္းသူ တုိ႔က သံုးၾကသည္။ ပန္းေပါင္းထုပ္၊ ပန္း၀တ္ဆံခဲမ်ားကိုေသြး၍ လူးၾကသည္။ ခဲႏွင့္ ငရဲမီးပါ ေသာ မ်က္ႏွာေခ်းမ်ားကို ေရွးအမ်ိဳးသမီးမ်ားက အသားအေရပ်က္မည္စိုး၍ မလိမ္းက်ံၾကပါ။ ဤမွ်စည္းကမ္းရွိခဲ့ၾကပါသည္။
ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ အလွျပင္နည္း အသံုးအေဆာင္ တန္ဆာပလာမ်ား မပါေစကာမႈ လွပလိမ္း ျခယ္မႈ၌ အလြန္စည္းကမ္းၾကီးခဲ့ၾကပါသည္။ အလွျပင္ျခင္းသည္ အမ်ိဳးသမီးတုိင္း၏ တာ၀န္ျဖစ္ ၍ အလွျခယ္သနည္း၊ အလွျပင္နည္းအျပင္ အလွကို ထိန္းသိမ္းနည္းပါ နားလည္ရမည္ျဖစ္ပါ သည္။ ေရွးေခတ္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အလွျပဳျပင္ရာ၌ ယခုထက္ပို၍ ေစ့စပ္ေသခ်ာ စိတ္ရွည္ၾကသူမ်ားေလသည္။
ညက္ေညာေသာ ေက်ာက္ျပင္ေခ်ာေလးႏွင့္ သနပ္ခါးတံုးကို အေဖာ္ျပဳကာ ငယ္စဥ္မွစ၍ အလွ ျပင္လာၾကသည္။ ေရေကာင္းေရသန္႔ႏွင့္ ေဖာ့ေဖာေလးေသြးၿပီး ႏုထြားေသာပါးျပင္ေပၚ၀ယ္ လက္ညွဳိးေလးျဖင့္ ညင္ညင္သာသာ လိမ္းျခယ္မႈံသေလ့ရွိၾကသည္။
ဆံေကသာကိုလည္း တစ္ပင္တေလမွ် လြင့္ေထာင္မေနေစရန္ ပိပိရိရိျဖီး၍ ေျပာင္လက္ေစၾက သည္။ မုိးလင္းသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ဆံပင္ကို ေက်ာ့ေနေအာင္ရစ္ပတ္ထံုးျပီးသား ျမင္ေတြ႕ရ သည္။ ထဘီကိုလညး္ ခါးတစ္ဖက္အရုိးဖံုးသည္အထိ ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ ရစ္ပတ္၀တ္တဆင္ေလ့ရွိ သည္။ လူသူေလးပါးေရွ႕၌ ထဘီတျဖန္႔ျဖန္႔သတ္ျခင္းကား အက်ည္းတန္ဆံုးဟု ယူဆၾက သည္။
အိမ္ေထာင္အလုပ္ျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္၊ ဖြတ္ေလွ်ာ္၊ လွည္းက်င္း၊ ခ်ဳပ္လုပ္တာ၀န္မ်ား ရႈပ္လင့္ကစား မပ်င္းရိဘဲ မိမိတုိ႔ကိုယ္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ ျပဳျပင္ထားေလ့ရွိၾကသည္။ အိမ္ ေထာင္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရင္းႏွင့္ပင္ ဧည့္၀တ္ေစာင္၀တ္၊ ရတနာသံုးပါး၀တ္၊ သားသမီး။ မိဘ၀တၱရားမ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကသည္။ အလုပ္မ်ားသည္၊ ပင္ပန္းသည္္ ဟု ဆင္ေျခေပးေလ့မရွိၾက။ ကိုယ္ကိုလည္း အလွမပ်က္ေစဘဲ အိမ္ကိုလည္းသပ္ရပ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားၾကသည္။
ကိုယ္ဟန္အမႈအရာ၊ ႏႈတ္အမႈအရာႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း သိမ္ေမြ႕မႈကို ဦးစားေပးေလ့ရွိၾက သည္။ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ေျပာဆုိျခင္း၊ ႏႈတ္ၾကမ္းျခင္းမ်ားကို လူႀကီးမ်ားက ခြင့္မျပဳေပ။ ေျခနင္းၾကမ္းသည္ကိုပင္ မၾကိဳက္ၾက။ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ လူၾကီးသူမမ်ားအား ဂုဏ၀ယ ၀ုဒၶိ အလုိက္ ရုိေသကိုင္းရူိင္းတက္ေအာင္ ငယ္စဥ္ကစ၍ ဆံုးမသြန္သင္ ပဲ့ျပင္ျခင္းခံခဲ့ၾကရေလ သည္။
“ေယာက္်ားပ်င္း ေက်ာခင္း၊ မိန္းမပ်င္း ေျခဆင္း” စကားျဖင့္လည္း အမ်ိဳးသမီးေလးမ်ားအား ဆံုးမလာခဲ့ၾကသည္။ သပ္ရပ္စြာ ၀တ္စားဆင္ယင္နည္း၊ စနစ္တက် အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမး္ နည္းတြင္ စည္းကမ္းလုိက္နာမွသာ မိန္းမေကာင္းပီသမည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကေလသည္။ အလုပ္ႏွင့္ လက္မျပတ္ေအာင္ လႈပ္ရွားသြားလာေနခဲ့ၾက၍လညး္ ေရွးေခတ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ အရပ္အ ေမာင္း လြန္စြာ မျမင့္မားေစကာမႈ ခႏၶာကိုယ္အခ်ိဳးအဆင္ေျပျပစ္၍ ေက်ာ့ရွင္းၾကသည္ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ေရွးေခတ္က ထုိင္မသိမး္ လက္ပ်က္အကၤ်ီႏွင့္ နံကြဲထဘီမ်ားမွာ သူတုိ႔၏ လံဳးက်စ္ေသာငါးရံ႕ကိုကေလးမ်ားႏွင့္ လြန္စြာအဆင္ေျပေနေလသည္။
တစ္သက္ႏွင့္တစ္ကို္ယ္ မ်က္ႏွာေခ် မလိမ္းဖူးေသာသူမ်ားလညး္ ရွိေသးသည္။ မိန္းမအသက္ ကရမက္္္္ဟူေသာစကားအရ ေဆးအျဖစ္လည္း လိမ္းၾကသည္။ သနပ္ခါးအစ္မႈန္႔ႏွင့္ ေတာင္တန္းကတိုး၊ နံ႕သာျဖဴ၊ ကရမက္ေလာက္သာ သူတုိ႔သံုးၾကသည္။ နန္းတြင္းသူမ်ားမွာ ေရႊမႈန္႔ကို သနပ္ခါးႏွင့္လူးၾကသည္ဟု အဆုိရွိပါသည္။ အေလာင္းစည္သူမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ မ်ားမွာ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရႊမႈန္႔တစ္ဇြန္းစီ၊ ေရႊမႈန္႔တစ္ၾကက္ဥစိ အသနားေတာ္ျမတ္ခံရသည္ဟု သိရသည္။ နန္းတြင္း၌ ဆံေတာ္ရွင္းရေသာ အပ်ိဳေတာ္မ်ားမွာ လြန္စြာအရွိန္အ၀ါၾကီးသည္ဟု ဆုိပါသည္။
ထဘီ၀တ္ရာ၌လညး္ အလြန္စည္းကမ္းၾကီးသည္ျဖစ္ရာ တရြဲ႕တေစာင္းဦးစိုက္။ ေနာက္တက္ တစ္ျခမး္လြတ္ ဆင္ယင္ျခင္းမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါ။ ေရွ႕ႏွင့္ေနာက္ ထညီစခ်င္းညီ-မညီ လမ္းမထြက္မီက ပင္ မိခင္က စစ္ေဆးၾကည့္သည္။ သည္လမး္သည္ပန္းႏွင္ေတာ္သည္။ သည္ခရီးသည္ ထီးႏွင့္ ေတာ္သည္ကို လူၾကီးမိဘက စီမံလမ္းညႊန္ျပသည့္အတုိင္း လူငယ္မ်ားကလည္း လုိက္နာေလ့ ရွိၾကသည္။ ေရွးျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ လွေရးပေရး၌ ဤမွ်စည္းကမ္းစနစ္ထား၍ မိမိတုိ႔ကိုယ္ကို တင့္တယ္ေစရန္ ၀တ္စားဆင္ယင္လာခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္၍ ေခတ္အဆက္ဆက္၍ တင့္တယ္ခဲ့ၾကသည္ကို ယေန႔ အမ်ိဳးသမီးေလးမ်ားက စံနမႈနာယူကာ ဂုဏ္၀င့္ၾကြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
မမႏွင့္ညီမေလးတုိ႔ အားလံုးပဲ ေအးျမေသာအၿပံဳး၊ ျဖဴစင္သည့္အလွတုိ႔ျဖင့္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ ေသာအလွကို မည္သူမဆုိ ထာ၀ရပိုင္ဆုိင္ႏိုင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

No comments: